fbpx

Tisková/ý mluvčí

Kariéra TISKOVÉHO či TISKOVÉ MLUVČÍ by mohla být pro tebe, pokud:

  • dokážeš pracovat pod tlakem, 
  • rád/a komunikuješ na veřejnosti, 
  • jsi reprezentativní, 
  • umíš skvěle český jazyk – slovem i písmem. 

Tiskový mluvčí řídí oblast komunikace navenek směrem k veřejnosti a hromadným sdělovacím prostředkům (televize, noviny apod.), zabezpečuje tvorbu koncepce a strategie vystupování společnosti nebo osoby, kterou zastupuje a vystupuje jejím jménem. Tiskový mluvčí je většinou první člověk, kterého média nebo veřejnost kontaktují, když se něco stane, a dožadují se od něho aktuálních a pravdivých informací.

Tiskový mluvčí musí vědět o všem, co se děje v závislosti k zastupovanému subjektu (firmě nebo osobě) a mít velký všeobecný rozhled. Zároveň by se měl i orientovat v oboru, který se zastupovaného subjektu týká. Jedná-li se o tiskového mluvčího politické strany, musí mít přehled a zájem o politiku. Jedná-li se o mluvčí elektro obchodu, měl by vědět informace o produktech a oboru elektro.
Náplní práce tiskového mluvčího bývá: komunikace s médii, novináři, veřejné vystupování v rádiu, tisku, televizi, zpracování a rozesílání tiskových zpráv, zpracování komunikačních strategií, organizace tiskových konferencí, moderování veřejných debat atd.

Uvedeme si příklad Letiště Praha. Když někdo nahlásí bombu, média kontaktují tiskového mluvčího a ten jim předá aktuální a relevantní informace o tom, jestli je to pravda, jaká je situace, jaká jsou opatření a jestli hrozí nebo nehrozí nebezpečí. Média pak tuto informaci zpracují a vydají článek nebo zprávu, že na Letišti někdo nahlásil bombu. Pokud jsou média rychlá a mají na Letišti natáčecí štáb, mohou se tiskového mluvčího zeptat na kameru a vy pak můžete v televizi vidět jeho vyjádření k dané situaci.

Doporučené vzdělání: 

  • vysokoškolské, 
    obor: média a komunikace

Průměrný plat:

23 000 – 60 000,- Kč 

 

Dovednosti a znalosti:

  • výborné komunikační dovednosti v mluveném i písemném projektu,
  • reprezentativní vystupování,
  • spolehlivost a samostatnost,
  • odolnost vůči stresu,
  • výborné prezentační dovednosti, 

  • všeobecný přehled, 
  • přehled o české mediální scéně,
  • navazování a udržování kontaktů, 
  • uživatelská znalost práce na PC, 
  • flexibilita,
  • pečlivost. 

Doporučená videa

Produktový mluvčí Škoda Auto: Zdeněk Štěpánek
Produktový mluvčí Škoda Auto: Zdeněk Štěpánek

Produktový mluvčí Zdeněk Štěpánek#produktovýmluvčí #škodaauto #kodiaq #superb #karoq Zdeněk pracuje na pozici produktový mluvčí ve Škoda Auto, kde má na starost mediální obraz modelových řad Kodiaq,...

Tiskový mluvčí: Martin Ayrer
Tiskový mluvčí: Martin Ayrer

Tiskový mluvčí Martin Ayrer#UK # tiskovýmluvčí # strategickákomunikace #mediálníkomunikace #politika Svůj život zasvětil médiím.Už od dětství měl rád literaturu, knihy a psaní. Jako sedmiletý...

Share This

Share this post with your friends!