Tisková/ý mluvčí
Kariéra TISKOVÉHO či TISKOVÉ MLUVČÍ by mohla být pro tebe, pokud:
- dokážeš pracovat pod tlakem,
- rád/a komunikuješ na veřejnosti,
- jsi reprezentativní,
- umíš skvěle český jazyk – slovem i písmem.
Tiskový mluvčí řídí oblast komunikace navenek směrem k veřejnosti a hromadným sdělovacím prostředkům (televize, noviny apod.), zabezpečuje tvorbu koncepce a strategie vystupování společnosti nebo osoby, kterou zastupuje a vystupuje jejím jménem. Tiskový mluvčí je většinou první člověk, kterého média nebo veřejnost kontaktují, když se něco stane, a dožadují se od něho aktuálních a pravdivých informací.
Tiskový mluvčí musí vědět o všem, co se děje v závislosti k zastupovanému subjektu (firmě nebo osobě) a mít velký všeobecný rozhled. Zároveň by se měl i orientovat v oboru, který se zastupovaného subjektu týká. Jedná-li se o tiskového mluvčího politické strany, musí mít přehled a zájem o politiku. Jedná-li se o mluvčí elektro obchodu, měl by vědět informace o produktech a oboru elektro.
Náplní práce tiskového mluvčího bývá: komunikace s médii, novináři, veřejné vystupování v rádiu, tisku, televizi, zpracování a rozesílání tiskových zpráv, zpracování komunikačních strategií, organizace tiskových konferencí, moderování veřejných debat atd.
Uvedeme si příklad Letiště Praha. Když někdo nahlásí bombu, média kontaktují tiskového mluvčího a ten jim předá aktuální a relevantní informace o tom, jestli je to pravda, jaká je situace, jaká jsou opatření a jestli hrozí nebo nehrozí nebezpečí. Média pak tuto informaci zpracují a vydají článek nebo zprávu, že na Letišti někdo nahlásil bombu. Pokud jsou média rychlá a mají na Letišti natáčecí štáb, mohou se tiskového mluvčího zeptat na kameru a vy pak můžete v televizi vidět jeho vyjádření k dané situaci.
Doporučené vzdělání:
- vysokoškolské,
obor: média a komunikace
Průměrný plat:
23 000 – 60 000,- Kč
Dovednosti a znalosti:
- výborné komunikační dovednosti v mluveném i písemném projektu,
- reprezentativní vystupování,
- spolehlivost a samostatnost,
- odolnost vůči stresu,
- výborné prezentační dovednosti,
- všeobecný přehled,
- přehled o české mediální scéně,
- navazování a udržování kontaktů,
- uživatelská znalost práce na PC,
- flexibilita,
- pečlivost.
Doporučená videa
Produktový mluvčí Škoda Auto: Zdeněk Štěpánek
Produktový mluvčí Zdeněk Štěpánek#produktovýmluvčí #škodaauto #kodiaq #superb #karoq Zdeněk pracuje na pozici produktový mluvčí ve Škoda Auto, kde má na starost mediální obraz modelových řad Kodiaq,...
Tiskový mluvčí: Martin Ayrer
Tiskový mluvčí Martin Ayrer#UK # tiskovýmluvčí # strategickákomunikace #mediálníkomunikace #politika Svůj život zasvětil médiím.Už od dětství měl rád literaturu, knihy a psaní. Jako sedmiletý...