Tajemník/tajemnice
Kariéra TAJEMNÍKA/TAJEMNICE by mohla být pro tebe, pokud:
- máš rád/a „papírování“
- jsi komunikativní
- máš týmového ducha
Jako tajemník/tajemnice pracuješ buď jako administrativní asistent v podnikové sféře nebo jako určitý druh střední či vyšší funkce ve veřejné správě. V prvním případě vykonáváš spoustu administrativních činností, mezi které patří zejména vyřizování korespondence, telefonních hovorů a e-mailů, evidence a archivace dokumentace. Dále zajišťuješ komplexní personální agendu zaměstnanců včetně víz a imigračních záležitostí, spravuješ rozpočet, vedeš účetnictví, staráš se o webové stránky, plánuješ služební cesty, eviduješ a zajišťuješ výdej stravenek apod. Můžeš také organizovat konference, plánovat schůzky a připravovat dokumenty k revizi.
Jako tajemník/tajemnice ve veřejné správě jsi předsedou/předsedkyní celé organizace, jako je tomu např. v případě generálního tajemníka OSN. Státní tajemník/tajemnice organizačně řídí ministerstvo či jiný státní úřad, na Slovensku zastupuje ministra. Jako tajemník/tajemnice na vysoké škole komunikuješ s kanceláří akademie věd ČR a s představiteli ostatních úřadů. Úzce spolupracuješ v PR manažerem, formuluješ a edituješ příspěvky k politickému dění ve vědeckém prostoru. Připravuješ podklady pro jednání ředitele s poradními orgány a vědeckými pracovníky. Úzce spolupracuješ se sekretariátem, řídíš hospodaření fakulty, navrhuješ a kontroluješ čerpání rozpočtu fakulty a fakultních pracovišť. Jako tajemník/tajemnice na městském úřadě plníš úkoly, které máš uložené od zastupitelstva města, městské rady nebo starosty. Účastníš se zasedání zastupitelstva a schůzí rady. Svoláváš a řídíš pravidelné i operativní porady vedoucího odborů a koordinuješ spolupráci odborů městského úřadu. Stanovuješ náplň práce jednotlivým odborům a oddělením a následně je řídíš, kontroluješ a koordinuješ. Dále zajišťuješ legislativní činnosti a zpracování právních předpisů obce, koordinuješ a zajišťuješ rozvoj a systematizaci personalistiky, odměňování, přípravu a vzdělávání zaměstnanců.
Doporučené vzdělání: 
- Vysokoškolské magisterské, obor: ekonomický
Průměrný plat:
18 000 – 53 000 Kč
Dovednosti a znalosti:
- znalost anglického jazyka
- analytické myšlení
- pečlivost
- organizační schopnosti
- time-management
- efektivní komunikace
- znalost finančního systému
- znalost administrace programů a projektů EU
- uživatelská znalost PC a MS Office
- flexibilita
- odolnost vůči zátěži
- samostatnost a spolehlivost
- týmová práce