SEO specialista
Kariéra SEO SPECIALISTY/SPECIALISTKY by mohla být pro tebe, pokud:
- máš rád/a internet a víš, jak fungují webové stránky,
- rád/a se hrabeš v číslech, tabulkách a IT nástrojích,
- přitahuje tě kreativita a práce s (internetovým) obsahem.
Tuto profesi můžete najít také pod těmito názvy: SEO konzultant, specialista pro optimalizaci webu.
Jako SEO specialista odpovídáš za to, že svěřené internetové stránky dosahují dobrých výsledků v internetovém vyhledávání (např. pomocí nástrojů firem Google, Seznam, Bing, DuckDuckGo, Yahoo apod.) a aby web získával relevantní návštěvnost z přirozených výsledků hledání.
Zejména to zahrnuje:
• optimalizovat technické provedení webových stránek,
• analyzovat vyhledávací dotazy, mít přehled o zájmech a potřebách zákazníků,
• rozvíjet strukturu a rozšiřovat web o nové stránky,
• vylepšovat obsah a uživatelský zážitek, dodat návštěvníkům hodnotu navíc,
• sdílet zmínky o firmě a získávat zpětné odkazy pro web,
• vyhodnotit přínos jednotlivých aktivit a kontrolovat plnění cílů.
Práci SEO specialisty můžeš vykonávat v různých oborech. Celý svět se přesouvá na internet. Lidé se tam baví, provádí sociální interakce, pracují. 90 % veškerého obsahu vzniklo za poslední 2 roky a rychlost se zvyšuje, uživatelé potřebují pomoci s vyhledáváním toho správného obsahu, hledají rady, objednávají zboží do domácnosti a také uzavírají obchodní partnerství. A proto v každém oboru najde uplatnění člověk, který umí pracovat s vyhledáváním.
Aby mohl/a account manažer/manažerka nabízet klientovi zajímavé nabídky a řešení, musí se neustále vzdělávat, objevovat nové trendy a mít otevřenou mysl. Rovněž by měl/a mít přehled o trhu, na kterém působí. Kromě skvělého vyjadřování však musí mít organizační dovednosti, aby byl/a schopen/schopna vést tým lidí.
Doporučené vzdělání:
- • vysokoškolské, obor: IT, marketing, komunikace
• doplňkové kurzy: webová analytika, PPC reklama ve vyhledávání, UX, copywriting atd.
Průměrný plat:
30 000 – 60 000,- Kč
Dovednosti a znalosti:
- • znalost fungování vyhledávačů jako Google, Seznam apod.
• znalost zdrojového HTML kódu,
• schopnost pracovat s daty,
• schopnost prioritizovat;
• schopnost komunikace (pro získávání zpětných odkazů = link building),
• schopnost empatie (pro zlepšování uživatelského zážitku na webu),
- • kreativita (pro rozvíjení obsahu webu),
- zkušenost s nástroji Google Analytics, Seach Console a Data Studio,
- zkušenost s crawlerem jako Screaming Frog (či podobný),
- zkušenost se SEO doplňky do prohlížečů jako Redirect Path, Web Developer, Scraper a další.
- obrovskou výhoda je znalost programování v PHP, JavaSciptu a Pythonu.