fbpx

PR specialista/specialistka

Kariéra PR SPECIALISTY/SPECIALISTKY by mohla být pro tebe, pokud:

  • miluješ tvoření
  • máš často super nápady
  • ovládáš sociální sítě

Zkratka PR znamená public relations, což jsou v překladu vztahy s veřejností. Jako PR specialista máš za cíl budovat a udržovat vztahy s okolím a cílovou skupinou své firmy, zjišťovat jejich postoje a snažit se je ovlivňovat. Poskytuješ jim informace a získáváš od nich zpětnou vazbu. Druhým cílem je budování firemní značky, rozvíjení a upevňování její dobré image. Prezentuješ, propaguješ a zviditelňuješ firmu, její služby a aktivity.

To děláš prostřednictvím komunikace s uživateli a dalšími cílovými skupinami. Vytváříš komunikační plán a provádíš pravidelný monitoring médií a jejich analýzu. Připravuješ návrh a plán marketingových aktivit na další období, hledáš nová řešení pro propagaci. Připravuješ podklady pro top management a tvoříš tiskové zprávy.

Mezi další aktivity patří psaní článků a aktualit na web a sociální sítě, fotografování a vkládání fotografií na web. Rozesíláš newslettery, tvoříš letáky a tištěnou reklamu. Dále pořádáš akce pro média a komunikuješ s novináři. Zajišťuješ firemní akce, komunikuješ s agenturami, fotografy, médii, redakcemi, vydavatelstvím, tiskárnami, grafiky apod. Občas musíš řešit krizové situace a reagovat na mimořádné události.

Doporučené vzdělání: 

  • Vysokoškolské bakalářské, obor: marketing, média, žurnalistika

Průměrný plat:

20 000 – 50 000 Kč 

Dovednosti a znalosti:

  • znalost anglického jazyka
  • analytické myšlení
  • pečlivost
  • inovativní přístup a kreativita
  • efektivní komunikace

  • proaktivita
  • týmová spolupráce
  • samostatnost
  • prezentační dovednosti
  • výborný písemný projev

Share This

Share this post with your friends!