PR specialista/specialistka
Kariéra PR SPECIALISTY/SPECIALISTKY by mohla být pro tebe, pokud:
- miluješ tvoření
- máš často super nápady
- ovládáš sociální sítě
Zkratka PR znamená public relations, což jsou v překladu vztahy s veřejností. Jako PR specialista máš za cíl budovat a udržovat vztahy s okolím a cílovou skupinou své firmy, zjišťovat jejich postoje a snažit se je ovlivňovat. Poskytuješ jim informace a získáváš od nich zpětnou vazbu. Druhým cílem je budování firemní značky, rozvíjení a upevňování její dobré image. Prezentuješ, propaguješ a zviditelňuješ firmu, její služby a aktivity.
To děláš prostřednictvím komunikace s uživateli a dalšími cílovými skupinami. Vytváříš komunikační plán a provádíš pravidelný monitoring médií a jejich analýzu. Připravuješ návrh a plán marketingových aktivit na další období, hledáš nová řešení pro propagaci. Připravuješ podklady pro top management a tvoříš tiskové zprávy.
Mezi další aktivity patří psaní článků a aktualit na web a sociální sítě, fotografování a vkládání fotografií na web. Rozesíláš newslettery, tvoříš letáky a tištěnou reklamu. Dále pořádáš akce pro média a komunikuješ s novináři. Zajišťuješ firemní akce, komunikuješ s agenturami, fotografy, médii, redakcemi, vydavatelstvím, tiskárnami, grafiky apod. Občas musíš řešit krizové situace a reagovat na mimořádné události.
Doporučené vzdělání: 
- Vysokoškolské bakalářské, obor: marketing, média, žurnalistika
Průměrný plat:
20 000 – 50 000 Kč
Dovednosti a znalosti:
- znalost anglického jazyka
- analytické myšlení
- pečlivost
- inovativní přístup a kreativita
- efektivní komunikace
- proaktivita
- týmová spolupráce
- samostatnost
- prezentační dovednosti
- výborný písemný projev