PPC specialista/ka
Kariéra PPC SPECIALISTY/KY by mohla být pro tebe, pokud:
-
máš analytické myšlení,
- jsi pečlivý/á,
-
čísla, grafy a excel jsou tvojí parketou.
PPC specialista/ka nastavuje reklamy, které se zobrazují vedle vašich hledaných výsledků ve vyhledávačích (například ve vyhledávačích Google, Google Adword nebo Sklik). Zkratka PPC neboli „Pay Per Click“ pochází z angličtiny a znamená, že inzerent platí za počet kliknutí na jeho inzerát. Tento druh reklamy se zaměřuje na určitý cíl, buď podle produktu, lokality nebo cílové skupiny, a právě správné nastavení a zacílení kampaně je práce PPC specialisty/ky.
Práce PPC specialisty/ky zahrnuje kromě správného nastavení také přípravu inzerátu a jeho textaci, výběr, nastavení a použití správných klíčových slov, analýzu dat a výkonu inzerce nebo sledování konkurenční reklamy a nových trendů. Zodpovídá za to, aby každá investovaná koruna do reklamy přinesla očekávaný výsledek. Vedle toho by také měl mít přesah do znalostí webové analytiky (Google Analytics), Facebookové reklamy, RTB reklamy a SEO.
PPC specialista se od marketéra liší v tom, že je úzce zaměřený na konkrétní oblast a zná a nastavuje cíle PPC reklamy. Ovládá veškeré systémy, ve kterých vede danou kampaň, ale nezabývá se celkovou strategií a mediálním plánem. Odborníci na internetový marketing jsou v současné době žádaní, protože klienti investují velkou část svého marketingového rozpočtu právě do PPC inzerátů.
Doporučené vzdělání:
- středoškolské
Průměrný plat:
25 000 – 46 000,- Kč
Dovednosti a znalosti:
- analytické myšlení,
- orientace na výsledek,
- ochota neustále se vzdělávat,
- schopnost vidět v souvislostech,
- orientace v informacích
- dobré komunikační schopnosti,
- koncepční přístup,
- samostatnost,
- pečlivost,
- trpělivost.