Marketingový specialista/ka

 

Kariéra MARKETINGOVÉHO SPECIALISTY/KY by mohla být pro tebe, pokud:

  • jsi kreativní a sršíš nápady,

  • umíš organizovat sebe i ostatní,

  • přemýšlíš v souvislostech.

Marketingový specialista/ka se podílí na tvorbě kampaně, hledá nová řešení pro propagaci produktu/společnosti, vytváří analýzy trhu a konkurence nebo se podílí na přípravách strategického plánu. Má také odpovědnost za rozpočet a v neposlední řadě by měl umět testovat efektivitu kampaně a ve finále ji správně vyhodnotit. Kromě toho jedná s externími dodavateli, ať to jsou grafici a copywriteři nebo reklamní agentura nebo pomáhá s realizací eventů.

Specialista/ka marketingu by měl být kreativní člověk, který umí kampaň vymyslet, koordinovat její realizaci a poté správně vyhodnotit. Toto povolání se nezaměřuje většinou jen na jedno konkrétní odvětví marketingu, marketingový specialista/ka by měl mít širší povědomí o marketingových a PR nástrojích a jejich využití. V praxi to znamená, že by měl umět vybrat vhodné komunikační kanály (online i offline), které budou pro danou kampaň nejefektivnější.

Specialista marketingu spadá v organizační struktuře pod marketingového manažera, v menších firmách přímo pod obchodního manažera nebo vedení firmy.

Doporučené vzdělání: 

  • středoškolské či vysokoškolské se zaměřením na marketing a komunikaci
  • v oblasti marketingu existuje mnoho rekvalifikačních kurzů a digi semestrů, díky kterým se můžeš vzdělávat už při střední škole

Průměrný plat:

36 000 – 51 000,- Kč 

 

Dovednosti a znalosti:

  • kreativita,
  • analytické myšlení,
  • orientace na výsledek,
  • komunikační schopnosti, 
  • prezentační dovednosti

  • aktivní přístup,

  • organizační schopnosti,
  • koncepční přístup,
  • týmová spolupráce
  • pečlivost a důslednost.

Share This

Share this post with your friends!