Marketingový specialista/ka
Kariéra MARKETINGOVÉHO SPECIALISTY/KY by mohla být pro tebe, pokud:
-
jsi kreativní a sršíš nápady,
-
umíš organizovat sebe i ostatní,
-
přemýšlíš v souvislostech.
Marketingový specialista/ka se podílí na tvorbě kampaně, hledá nová řešení pro propagaci produktu/společnosti, vytváří analýzy trhu a konkurence nebo se podílí na přípravách strategického plánu. Má také odpovědnost za rozpočet a v neposlední řadě by měl umět testovat efektivitu kampaně a ve finále ji správně vyhodnotit. Kromě toho jedná s externími dodavateli, ať to jsou grafici a copywriteři nebo reklamní agentura nebo pomáhá s realizací eventů.
Specialista/ka marketingu by měl být kreativní člověk, který umí kampaň vymyslet, koordinovat její realizaci a poté správně vyhodnotit. Toto povolání se nezaměřuje většinou jen na jedno konkrétní odvětví marketingu, marketingový specialista/ka by měl mít širší povědomí o marketingových a PR nástrojích a jejich využití. V praxi to znamená, že by měl umět vybrat vhodné komunikační kanály (online i offline), které budou pro danou kampaň nejefektivnější.
Specialista marketingu spadá v organizační struktuře pod marketingového manažera, v menších firmách přímo pod obchodního manažera nebo vedení firmy.
Doporučené vzdělání:
- středoškolské či vysokoškolské se zaměřením na marketing a komunikaci
- v oblasti marketingu existuje mnoho rekvalifikačních kurzů a digi semestrů, díky kterým se můžeš vzdělávat už při střední škole
Průměrný plat:
36 000 – 51 000,- Kč
Dovednosti a znalosti:
- kreativita,
- analytické myšlení,
- orientace na výsledek,
- komunikační schopnosti,
- prezentační dovednosti
-
aktivní přístup,
- organizační schopnosti,
- koncepční přístup,
- týmová spolupráce
- pečlivost a důslednost.
Doporučená videa
Marketingová koordinátorka: Kamila Korimová
Marketingová koordinátorka Kamila Korimová#marketing #očníoptik #ZEISS #studium Kamila pracuje jako marketingová koordinátorka ve společnosti Zeiss a v Kariérku pomáhá s marketingem jako...
Digital account director: Jakub Křenek
Digital account director Jakub Křenek#digitálnímarketing #divadlo #kreativita #brigády Jakub v mládí dlouho nevěděl, jakým směrem se ve své kariéře vydá. Jeho prvním marketingovým počinem bylo,...