Community manager/ka

 Kariéra COMUNITY MANAGERA/KY  by mohla být pro tebe, pokud:

  • baví tě komunikace s lidmi, obzvlášť přes sociální sítě, 
  • umíš řešit problémy a adekvátně je vykomunikovat,
  • prozákaznický přístup je pro tebe prioritou.

Community manager/ka je tváří produktu nebo značky na sociálních sítích. Jeho/jejím hlavním úkolem je udržovat a budovat spokojenou komunitu zákazníků, udržovat jejich pozitivní naladění a komunikovat s nimi. Community manager/ka řídí a nastavuje veškerou komunikaci na sociálních sítích. Měl/a by tak umět bravurně komunikovat, být asertivní, pohotový, a především zvládat krizové situace, o které nebývá v online prostoru nouze.

Manager komunity je v zásadě vyslancem značky, který se snaží v zákaznících budit pozitivní emoce, adekvátně reagovat na dotazy, příspěvky, podněty a vést se zákazníkem dialog. Cílem komunitního managera je mít vyřešené problémy a spokojenou komunitu napříč všemi profily značky.

Podstatou této profese je komunikace, proto se na tuto pozici hodí člověk, který s lidmi opravdu rád komunikuje, má zároveň dostatek trpělivosti a nenechá se unést rychlými emocemi. Příspěvky od zákazníků jsou často negativně laděné, mnohdy urážlivé a kritické a stížnosti vídá community manager/ka častěji než pozitivní komentáře. Je tak nutné, aby se nedal/a strhnout, stá/a za svým produktem, vysvětloval/a, asertivně komunikoval/a a problém se zákazníkem vyřešil/a v co nejkratší době.

Community management je součástí marketingu a PR. Podílí se na budování dobrého renomé značky a má vliv na zvyšování a snižování prodeje. Proto je nutné být autentický/á a umět nasát komunikaci firmy/značky a podle toho nastavit styl komunikace.

Tato profese by se mohla snadno splést s pozicí managera sociálních sítí. Obě tyto pozice jsou ale odlišné. Manager sociálních sítí totiž komunitu buduje, vytváří obsah a spravuje sociální sítě. A právě community manager se pak o vybudovanou komunitu stará a vztahy se zákazníky a dál rozvíjí.

Výhodou tohoto povolání je, že člověk může pracovat téměř kdykoli a odkudkoli, záleží jen na domluvě a nastavení pracovní doby se zaměstnavatelem. Je to práce, která se dá dělat i na částečný úvazek. Nemusíš být zaměstnancem, ale můžeš pracovat například na dohodu nebo IČO. Vzhledem k tomu, že sociální sítě jsou dnes jedním z hlavních komunikačních kanálů v soukromé i pracovní sféře, poptávka po kvalitních community managerech je poměrně vysoká.

Doporučené vzdělání: 

  • Středoškolské nebo vysokoškolské ideálně v oboru marketing a komunikace

  • Vzdělání si můžeš také doplnit pomocí kurzů zaměřených na sociální sítě a komunikace na nich.

Průměrný plat:

26 000 – 50 000,- Kč 

 

Dovednosti a znalosti:

  • bravurní komunikační schopnosti,
  • skvělá stylistika a práce s textem,
  • orientace na sociálních sítích,
  • schopnost řešit problémy,
  • prozákaznický přístup,

  • práce pod stresem,
  • asertivita,
  • trpělivost,
  • zodpovědnost,
  • samostatnost.

Share This

Share this post with your friends!