Account manažer/ka v reklamní agentuře
Kariéra ACCOUNT MANAŽERA/MANAŽERKY by mohla být pro tebe, pokud:
-
umíš komunikovat s lidmi,
-
jsi organizační typ,
-
nebojíš se vymýšlet a prezentovat nové nápady.
Account manažer/ka se v reklamní agentuře samostatně stará o klientské zakázky a vede je. Kromě toho se snaží nacházet obchodní příležitosti a získávat nové zakázky. Své klienty dokáže odhadnout a navrhnout jim řešení dle jejich potřeb. Správný account se nebojí mluvit s lidmi, musí být trochu diplomat a umět si získat klienty na svou stranu.
Hlavní náplní práce account manažera/manažerky je vytváření, rozvíjení a udržování dobrých vztahů s klienty. Obyčejně je to člověk, který je u projektu od úplného začátku až po jeho finální ukončení a vyhodnocení. Společně s kreativním oddělením se podílí na návrzích, připravuje cenové nabídky a prezentuje je klientům.
Získané projekty také zastřešuje. V průběhu celého projektu je s klientem v úzkém kontaktu, nastavuje s ním podmínky spolupráce a získává od něho zadání, které pak musí předat dalším členům svého týmu. Account manažer/manažerka zodpovídá za úspěšné dokončení projektů ve stanoveném termínu. V neposlední řadě klientovi reportuje výsledky úspěšnosti kampaně a navrhuje další možnosti zlepšení nebo rozšíření spolupráce.
V rámci interní komunikace je pak manažerem/manažerkou týmu a má přehled o celkovém dění na projektech. Account manažer/manažerka obvykle nezastřešuje jen jeden projekt, ale stará se o více klientů nebo projektů najednou.
Account manažer/manažerka je nejvíce v kontaktu s kreativním a produkčním oddělením. Ve větších agenturách má k ruce ještě další kolegy, většinou jsou to projektoví manažeři a koordinátoři. S nimi pak account komunikuje a předává jim zadání, termíny a další důležité podklady od klienta. Ti se pak starají o exekutivu projektu a account na jejich práci kontroluje a na celý projekt dohlíží.
V menších agenturách mnohdy account manažer/manažerka zastává i roli projektového manažera/manažerky a stará se tak o exekutivu celého projektu sám. Koordinuje členy kreativního a produkčního týmu, zadává jim práci napřímo, kontroluje ji a o projekt se stará i po administrativní stránce.
Aby mohl/a account manažer/manažerka nabízet klientovi zajímavé nabídky a řešení, musí se neustále vzdělávat, objevovat nové trendy a mít otevřenou mysl. Rovněž by měl/a mít přehled o trhu, na kterém působí. Kromě skvělého vyjadřování však musí mít organizační dovednosti, aby byl/a schopen/schopna vést tým lidí.
Doporučené vzdělání:
-
Vysokoškolské nebo vyšší odborné v oborech zaměřených na marketingovou komunikaci
Průměrný plat:
30 000 – 60 000,- Kč
Dovednosti a znalosti:
-
komunikační schopnosti,
-
schopnost vyjednávat,
-
prezentační dovednosti,
-
organizační schopnosti,
-
chuť se neustále vzdělávat,
-
samostatnost,
-
zodpovědnost,
-
empatie.