ŠKODA AUTO nabízí příležitosti i studentům doktorského studia
Pro studenty doktorského studia je v rámci ŠKODA AUTO připraven víceletý rozvojový a motivační program. Studenti získají příležitost vypracovat svoji dizertační práci ve spolupráci s profesionály ŠKODA AUTO a propojit teorii s praktickými dovednostmi. Studenti v programu získávají smlouvu (dohodu o pracovní činnosti), pracují podle svých možností (maximum je 20 hodin týdně) a získávají finanční ohodnocení (250 Kč/hod.).
Témata dizertačních prací vypisuje ŠKODA AUTO, nabízí však i možnost navrhnout vlastní téma. Program je přizpůsoben na míru každému účastníkovi. Součástí programu není jenom práce na oddělení, ale také společné networkingové akce, snídaně s manažery, jazykové kurzy a školení. Absolventi programu mohou získat ve ŠKODA AUTO zaměstnání.
Do programu se studenti mohou hlásit během celého roku a kapacita programu není nijak omezená.
Požadavky
- V době nástupu musí být student přijatý do doktorského studia, případně již studovat na jakékoliv české nebo slovenské univerzitě.
- Pokročilá znalost angličtiny nebo němčiny na úrovni B2.
- Komunikační a organizační dovednosti.
- Znalost a zájem o studovaný obor.
Výběrové řízení
1 – CV screening
2 – Shoda na odborném tématu
3 – Osobní/telefonický pohovor
4 – Jazykový test
5 – Assesment Centrum
6 – Start programu
*Pokud neprojdete Assesment Centrem, můžete svou dizertační práci vypracovat prostřednictvím vysokoškolské stáže.
Osobní zkušenost
Jmenuji se Michal Jasný a už devátým rokem je mou almou mater Fakulta strojní ČVUT v Praze, kde nyní studuji čtvrtý ročník doktorského studia, zaměření motorová vozidla. Auta mě baví odjakživa. Rád auta řídím, vymýšlím, ale i opravuji – nevadí mi ušpinit se. Rád řídím vlastně snad úplně cokoliv, teď zrovna si dělám řidičák na autobus a je to pecka.
Jak jsem se do programu dostal
O doktorandském programu jsem se dozvěděl v závěru magisterského studia, kdy mi o něm řekla moje tehdejší i současná vedoucí docentka Achtenová na strojní fakultě ČVUT. Tato nabídka mne velmi zaujala, protože téma mé diplomové práce znělo „Návrh nového řadicího mechanismu“, a mně se skutečně podařilo navrhnout nové řešení, magisterské studium jsem zakončoval s tímto návrhem a patentovou přihláškou.
Doktorské studium ve spolupráci se ŠKODA AUTO mi nabízelo možnost pokračovat v mé práci, dotáhnout patentovou přihlášku na patent a vyzkoušet „v železe“, jestli můj návrh bude fungovat. Doktorandský program sliboval lepší finanční ohodnocení než samotné doktorské studium a možnost podívat se do zázemí technického vývoje.
V rámci výběrového řízení první kontakt zprostředkovala moje vedoucí, poté jsem musel vyplnit několik úvodních papírů a následovalo výběrové řízení v podobě jednoho dopoledne stráveného na ŠKODA Akademii, kde jsem musel prezentovat svoje téma a prokázat orientaci nejen ve svém oboru.
Jak program probíhá
Program se mění podle toho, jak se mění fáze projektu. Pokud zrovna navrhuji konstrukční úpravy a následně chystám výkresovou dokumentaci, tak trávím víc času v Mladé Boleslavi u počítače. Když je vše hotové, trvá obvykle několik týdnů proces výroby, které trávím v Praze na fakultě v laboratořích. Mezi to všechno musím ještě vklínit výuku na fakultě a svoje studenty.
Co se týče náročnosti skloubení školy a programu, tak s tím nemám problém. Mě osobně ten náročnější time management celkem baví, nemám problém s prací o večerech nebo víkendech, pokud je to zrovna potřeba. Pak si to volno vyberu jindy, když není tolik úkolů. Hlavně během července a srpna, to máme minimum povinností spojených s výukou.
Nyní jsem v programu něco málo přes tři roky, své doktorské studium bych chtěl ukončit na jaře 2022, tedy zhruba po čtyřech letech. Co bude dál zatím ještě nevím.
Přínosy programu
Program hodnotím jako skvělou příležitost vyzkoušet si život na fakultě i ve firmě současně, udělat si srovnání a rozhodnout se, kterou cestou se vydat. Zároveň si člověk udrží dost variabilní pracovní náplň, má příležitost dál vzdělávat a rozvíjet sebe a zároveň ostatní.
Doktorandský program ve ŠKODA AUTO je podle mě velmi dobrá vizitka pro další kariérní růst. Takže pokud děláš na projektu, který tě baví a mohl by být zajímavý i pro firmu, určitě stojí za to ji oslovit. Společnost ŠKODA AUTO si je vědoma toho, že šikovní mladí lidé jsou důležití pro rozvoj firmy, a snaží se je všemožně oslovovat. Je celkem velká šance, že i ty si tu najdeš to, co tě bude bavit.
Téma mé dizertační práce
Název tématu zní „Řadicí spojky“. Zabývám se řadicími elementy, které fungují uvnitř převodovky a řadí jednotlivé rychlostní stupně, tak aby spolu vždycky zabírala ta správná ozubená kolečka. A to jak u převodovek manuálních, tak automatických. Spojku, kterou jsem navrhl, se snažíme zastavět do převodovky, která bude využívat jak výhody automatu, tak manuálu, a navíc bude vhodná pro současná hybridní případně elektrická auta.