Osobní branding
Důvody, proč začít budovat svou osobní značku, mohou být různé. Můžeš být někdo, kdo v budoucnu hodlá nabízet služby (výživové poradenství, psychologické poradenství, finanční poradenství, právní služby), prodávat výrobky nebo prostě může být Tvým přáním, aby o Tobě budoucí potenciální zaměstnavatelé či klienti věděli. Konkrétně pro nás, studenty, je asi největším důvodem to, abychom se ze startu stali co nejatraktivnějšími pro budoucí zaměstnavatele. Poté pro nás je mnohem jednodušší zažádat si o stáž, nebo můžeme být dokonce sami osloveni.
Jaké benefity přináší osobní branding
Nejen že některé followery mohla namotivovat ke studiu jazyka, ale navíc v nich vzbudila dojem, že v tom, co dělá, je dobrá, a také jim dala nahlédnout do toho, jak to dělá. Do stories občas přidala i osobní fotku přímo z procesu práce, čímž se k followerům dostala blíže a vzbudila ještě větší důvěru. Je proto velmi pravděpodobné, že jí tento způsob marketingu mohl dopomoct k vyššímu počtu účastníků následného placeného kurzu.
Po ukončení studia měl již slušnou základnu fanoušků na YouTube a také na Instagramu, který mezitím začal frčet, a tak tam začal postovat novinky, rady a tipy ze světa financí. Vydal se na dráhu finančního poradce. Přímo přes sociální sítě se mu začali hlásit noví klienti, kteří ho díky jeho tvorbě znali. Včasný start tvorby osobního brandu se mu tak postaral o plynulý přechod mezi studijním a pracovním životem.
Budování osobní značky a jak na to
- Analýza své vlastní osobnosti (soustředit se na své silné stránky).
- Definice budoucích osobních a kariérních cílů, kam chce člověk dojít.
- Určení důvodů, proč na své osobní značce pracovat, jak to může pomoct.
- Definice cílové skupiny (na ni pak napasovat nejen obsah, ale i formu).
- Analýza aktuálního „trhu” (jaký obsah aktuálně chybí, nedělá již někdo to, co plánuji dělat já?).
- Tvorba plánu (včetně frekvence příspěvků/vstupů/aktivit).
A hlavně: Nevzdat to!
Jak se (sebe)propagací začít
Dalším skvělým příkladem může být půjčovna kol, která na své webovky pravidelně přidává doporučené cyklotrasy v okolí, nebo výživová poradkyně, která na svůj Instagram přidává lákavé fotky jídel s recepty a recenze na sportoviště.
Přeji hodně zdaru a kreativních nápadů! ☺
https://podtail.com/podcast/nelidske-zdroje/3-tvorba-osobniho-brandu-nejen-pro-hristy/
https://www.flowee.cz/esprit/vzdelavani/1296-5-zasadnich-kroku-kterymi-zacit-budovat-osobni-brand
https://cs.wikipedia.org/wiki/Osobn%C3%AD_branding
https://www.hrmixer.cz/navody/557-co-je-osobni-branding-a-jak-ho-vyuzit-pro-vas-byznys
Další články z této série OSOBNÍ BRANDING
- Jak je důležitý osobní branding
- Osobní branding a sociální sítě – PŘEČÍST SI ČLÁNEK
Autor článku
Klára je studentkou jednooborové psychologie. Aktuálně je třetím rokem na stáži na HR oddělení mezinárodní společnosti. Dále se v rámci jiných částečných úvazků zabývá projektovým vzděláváním zaměstnanců a kariérovému poradenství studentům. V budoucnu by se chtěla věnovat právě oblasti HR a psychologii práce a organizace. Ve svém volném čase se věnuje sportu, miluje cestování, jazyky, vaření a pečení.